';
Image module
Image module

Adresa: Strada Drumetului, nr. 2A, sector 3, Bucuresti
E-mail: info@cpe.ro
Tel: 0314 273 499 / 0723 221 196
Fax: 0314 273 498

Imputernicirea tinerilor pentru a combate violenta in comunitatile lor: un set de instrumente pentru interventii comunitare

Imputernicirea tinerilor pentru a combate violenta in comunitatile lor: un set de instrumente pentru interventii comunitare

Violenta in randul adolescentilor este o problema serioasa care afecteaza multe comunitati din intreaga lume.

Desi exista multe initiative care vizeaza prevenirea si combaterea violentei in randul tinerilor, acestea nu include, de multe ori, implicarea celor mai afectati de violenta – tinerii insisi. Pentru a aborda acest decalaj, in cadrul proiectului YOUTH 4 LOVE 2 am dezvoltat un set de instrumente care sa sprijine elevii si tinerii sa creeze campanii de advocacy pentru prevenirea si combaterea violenței in comunitatile lor.

Setul de instrumente este conceput pentru a fi flexibil si adaptabil la diferite contexte. Poate fi folosit de tineri atat in interiorul, cat si in afara școlii, precum si de catre profesori si ONG-uri pentru a organiza programe similare in contexte de educație formala sau non-formala. Setul de instrumente este structurat in jurul a cinci pași cheie:

  • Pasul 1: Ințelegerea problemei – Acest pas implica analiza cauzelor si consecințelor violentei in comunitate.
  • Pasul 2: Identificarea resurselor – Acest pas implica identificarea resurselor care sunt disponibile in comunitate pentru prevenirea si combaterea violenței.
  • Pasul 3: Dezvoltarea unei strategii – Acest pas implica dezvoltarea unei strategii bazate pe nevoile si resursele identificate la pasii 1 și 2.
  • Pasul 4: Advocacy si acțiune – Acest pas implica dezvoltarea unei campanii de advocacy pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la problema si a mobiliza comunitatea pentru strategia dezvoltata la pasul 3.
  • Pasul 5: Monitorizare si evaluare – Acest pas implica monitorizarea si evaluarea eficacitații campaniei de advocacy si a strategiei dezvoltate in pasul 3

Setul de instrumente ofera exemple de metode creative cum ar fi photovoice, flashmob, storytelling, activism hashtag, marketing de gherila, care pot fi folosite cu usurinta de catre tineri si poate fi descarcat de aici.

Comments
Share
Silvia Burcea

Leave a reply