De ce proiectul RECAP
In ultimii ani, pandemia de COVID-19 a avut un impact profund asupra vietii sociale si comunitare,
provocand izolare sociala, cu un puternic impact in special pentru tineri, a caror crestere personala se
bazeaza pe relatii sociale.
Proiectul ReCAP isi propune sa sprijine implicarea activa si participarea civica a tinerilor, prin activitati de
invatare non-formala, utilizand in special instrumente artistice si culturale, care sa le permita sa isi
exprime sentimentele si provocarile in spatiul public. Ne concentram pe tinerii cu oportunitati reduse
(fete, tineri proveniti din familii de migranți, minoritati, tineri din comunitatea LGBTIAQ+).
Activitati si rezultate:
Analiza contextului local post – pandemic din perspectiva profesionistilor care lucreaza cu tinerii in cele
7 tari implicate. Rezultatul analizei poate fi descarcat de aici.
Dezvoltarea unui set de 30 de activitati non-formale si exercitii pentru lucrul cu tinerii, care folosesc
elemente teatrale (masti, comunicare non-verbala, performance, pantomima, joc de rol), dans
(coregrafie, improvizatie), scriere creativa, explorarea spatiului cu ajutorul simturilor, arta vizuala
(desen, pictura, imagini abstracte, fotografie, cinematografie), lucru manual (broderie, cusut), jocuri,
completate cu activitati de ice-breaking, team-building, energizare, relaxare si debriefing. Setul de
activitati poate fi descarcat de aici.
Formarea a 20 de formatori ReCAP din cele 7 tari partenere pentru derularea activitatilor creative si
artistice adresate tinerilor cu mai puține oportunitati.
10 programe de integrare sociala prin arta si cultura a tinerilor, organizate de cele 10 organizatii
partenere, folosind setul de activitati creat in cadrul proiectului. CPE a lucrat cu elevi cu dizabilitati de la
Liceul Tehnologic Special nr 3 din Bucuresti. Pe parcursul celor 11 ateliere de lucru, elevii au
experimentat si exersat noi moduri de a-si exprima si de a numi emotiile, si-au depasit unele inhibitii și
rigiditatea, permitandu-si sa ocupe mai mult spatiu, sa-si faca cunoscute personalitatile, sa-si
impresioneze facilitatorii, colegii si profesorii cu abilitati pe care nimeni nu stia ca le au. Descrierea celor
10 programe poate fi descarcata de aici.
Organizarea, in fiecare din cele 7 tari, a unor evenimente locale in care tinerii participanti in proiect si-au
prezentat produsele creative si organizarea unui eveniment final la Strasbourg, unde elevi din toate
tarile partenere au impartasit ceea ce a reprezentat pentru ei experienta RECAP.
Proiectul RECAP se desfasoara in perioada martie 2022 – februarie 2024. Este implementat de ALDA
(Franta), in parteneriat cu CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate si ART Fusion (Romania), La
Piccionaia si CESIE (Italia), ALIFS (Franta), CSCD (Bulgaria), Solidaridad Sin Fronteras (Spania),
Rightchallenge (Portugalia), Kiklisis (Grecia) si este finantat prin Programul Erasmus+ al Uniunii
Europene.